سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هرگز موز را همراه با این خوراکی‌ها نخورید

  • کد خبر: ۲۱۲۳۸۱
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
هرگز موز را همراه با این خوراکی‌ها نخورید
موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، موز هضم نسبتا سریعی دارد و ترکیب آن با خوراکی‌های سرشار از پروتئین مانند تخم‌مرغ و گوشت در یک وعده غذایی تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه گوارش دارد. در این شرایط احتمال تخمیر و ایجاد نفخ و گاز معده افزایش پیدا می‌کند.

موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن موز برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که نگران تناسب اندام شان هستند، مفید است.

موز به‌دلیل پتاسیم بالا از سلامت قلب محافظت می‌کند و فیبر آن در تنظیم کلسترول خون موثر است. این میوه حاوی تریپتوفان است که در بهبود کیفیت خواب نقش دارد. افزودن موز به رژیم غذایی در فصل زمستان برای تقویت ایمنی بدن توصیه می‌شود. موز انرژی بالایی دارد و خوراکی ایده‌آل برای کودکان و افراد فعال است.

اما همزمانی مصرف موز با بعضی از خوراکی‌ها توصیه نمی‌شود چراکه موجب اختلال در هضم شده و سبب تجمع مواد غلیظ در معده می‌شود که با احساس خستگی و تضعیف سیستم ایمنی همراه شده و در صورت تداوم می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌ها شود.

اما موز را با چه خوراکی‌هایی نباید خورد؟

میوه‌های ترش؛ متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند میوه‌های ترش مانند مرکبات، انار و توت‌فرنگی نباید همزمان با موز مصرف شوند. بعضی از مطالعات نشان می‌دهد زمانی که موز با این میوه‌ها مصرف شوند زمینه‌ساز مشکلاتی نظیر حالت تهوع و سردرد خواهند بود.

شیرینی‌جات؛ انواع نان فانتزی و شیرینی‌جات که با آرد سفید تهیه می‌شوند حاوی قند‌های ساده بوده و هضم طولانی دارند در حالی‌که موز فرایند هضم را تسهیل می‌کند. بنابراین، در همزمانی مصرف خوراکی‌هایی با ماهیت متضاد احتمال بروز اختلالات گوارشی وجود دارد.

منابع پروتئینی؛ موز هضم نسبتا سریعی دارد و ترکیب آن با خوراکی‌های سرشار از پروتئین مانند تخم‌مرغ و گوشت در یک وعده غذایی تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه گوارش دارد. در این شرایط احتمال تخمیر و ایجاد نفخ و گاز معده افزایش پیدا می‌کند.

منبع: ایسکانیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->